Bullatande turkar

Jag vet inte hur manga jag chockat idag. Först och framst mig sjalv! Vanligtvis lyckas jag sallan i köket. Jag menar, helt seriöst att jag kan första en sapass enkel maltid som frukost och C suckar och stönar ofta över detta för att sedan ge mig en puss pa kiden och ordna uppe efter mig. Lagar jag mat blir det ofta för lite av nagot, för mycket av nagot annat (las, salt) och sa vidare och ofta kanner jag mig ratt liten nar det kommer till mina kock kunskaper.

Med andra ord slass jag inte för att laga mat ha, om nagon annan kan göra det sa glider jag undan ratt fort. Ja, alltsa till och med Cihan kan laga mer mat an vad jag kan. han var med sin mamma i köket liksom hans systrar och visst varjag med i köket ocksa men inte alls pa samma satt. Men idag gjorde jag nagot bra, fattar ni hur bra det kanns nar  jag yckades fa 3 turkiska kvnnors beröm? . :D



Medans min 'lilla' deg sa gjorde ja kramen att ha inuti. Smör, florsocker och vaniljsocker da de flesta inte gillade kanel. ınget mig amot da vaniljbular ar gott det med :) Det roliga var ju dock, att nar jag kok tillbaka till köket efter att ha gjort nagot sa stor svamor och öste pa av kramen pa en enorm brödbit! Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera sa jag skrattade bara, och sa började hon skratta med.



Nu till det roliga! Nar jag tog upp den fardigjasta degen sa kande saklart tva systrar och en mamma pa den och blev ratt chockade da det var 'valdigt bra' och 'inte alls torr' och sedan 'cok güzel, ellirin sağlam'. Det var första gangen som jag gjorde just degen helt sjalv och nastan helt utan recept utan bara ett hopkok och ett litet minne om hur den skulle vara.



Tadaaa. Tanka sig att det blev bullar trots allt! Saklart glömde jag köpa pappersformar men det gick sa bra anda. Det gick aven hem till turkarna som nu aven fatt receptet... eller ja som jag tror det var :)




 

 



Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Mmm ser mumsiga ut. Det var inga problem att hitta färskjäst?

2010-10-07 @ 07:32:07
URL: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0