Bättre fly än illa fäkta

Fytusan jag har ont i magen. Det är inte smart att äta dubbelt så mycket som man brukar! Dumt dumt dumt! Vi snackar hela kroppen gör ont, typ.

Jag vet inte hur många som anmärkt att jag inte är turk idag. Likaväl snackar dom turkiska till mig? Var vi än går, restauranger, butiker så tilltalar dom mig på turkiska. Jag ljuger om jag säger att jag inte gillar det men det är, aningens komiskt. (:

Det är livat värre här just nu. Stället är knökfullt och trabzontempramentet pekar på rött hos några unga män som just blev utkastade. Vad är det med svarta havet människor och deras temprament? Det är knappast så att dom vinner något på att laga bråk... När vi lämnade alanya för att åka till kemer för några veckor sedan brusade en kille på motorcykel upp och bestämde sig för att ge igen (vi tutade på honom då han svängde ut rakt framför oss) och Cihan blev både arg och rädd då killen började plocka fram något ur sin jacka. Jag sa åt honom att köra, fly var feg, ta ingen fight.

Jag vet inte, vad snubben hade innanför jackan, men jag undrar heller och låter han tro att han skrämde bort oss än att kanske haft otur och hamnat under vård, istället för under solen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0