Bildbeviset

bara vill inte komma upp pa datorn :( Men sa snart jag far det till sa ska ni fa se. Jag var ratt cool anda, med andra ord fanns det dom som var mer fnittriga och hade halvt andnöd nar det kom med sina kameror. Heheh.

Annars haller jag pa att bli sjuk. Ögonen kliar, nasan spranger och det domnar i övriga huvudet. Det ar verkligen manaden att bli sjuk nu, da det ar för varmt för jacka, men för kallt utan. Och da Cihan ar sjuk, ar det ju ınte langt kvar tills jag blir det heller. Dock har jag kant det komma redan efter nagra dagar har i Trabzon... Jag tog darför nagra enorma tabletter mot grip (influensa, förkylning) och blev bra men jag borde nog ha fortsatt med dom ett tag till...

Som jag sa tidigare firas sünnet har ikvall. Alltsa ar det tva pojkar (som verkade ratt gamla men som jag förstatt ar det vanligt i Turkiet) som blivit omskarda och detta ska nu firas. Pojkarna i fraga ar kladda i speciella klader, som för mig ser ut som att dem klatt ut sig som gamla kungar eller prinsar medans flickorna som ar med i sallskapet ar kladda i finare klanningar. Viktigt nu, flıckorna omskars INTE.


Bilden kommer fran google.

Jag vet inte om jag ska börja diskutera det har med omskarelse, men saklart sa har den redna duckit upp tidigare. Ar det ratt, ar det fel? Med tanke pa dagens medicinska möjligheter med bedövnıng, smartstillande medel samt narkos sa kanske det ınte ar sa mycket varre an vilken annan skönhetsoperation som helst. Nar det galler pojkar, an en gang. Omskarnıng av flickor ar enligt mig ett valdsbrott, da hon faktist far men för livet. Men, da ar det förbjudet i en hel del lander med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0