Köy Elma

Jag hade faktist tankt vara duktigt och ata mat, ooch jag har tur för det ar min typ av favorit mat som star pa spisen (taze fasulje, om nagon kan beskriva det sa gör det, jag bara kan inte) med bulgur tilllagat med farsk peppar och tomat. Jag alskar det, men bulguret ar inte klart sa jag vantar, med ett köyelma (by apple, alltsa ett apple plockat i byn uppe i bergen)

Oftast ar applena söta i Turkiet, iaf dom jag alltid lyckas köpa. Med inte dom har. Dom ar perfekta syrliga och om jag minns ratt sa ar Trabzon kant för just sina syrliga och goda applen, om inte sa var det en sann patriot harıfran som berattade det... jag minns inte riktigt.

Men alltsa, javlar vilka applen. Dom ar fula och prickiga men sa sjukt goda att jag dör. Nastan sa att jag varken vill ha glass eller mat.

Kommentarer
Postat av: Sofiya

I see..



Haha ja, men jag tycker fan alltid det är lika kul. Ironi används varje dag i Sverige vafan! :P

2010-09-27 @ 17:56:37
URL: http://sofiyaa.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Tase fasulye är väl det med färska gröna bönor i typ tomatsås. Kuru fasulye är det med vita bönor i tomatsås. Jag gillar båda men det är enklare att göra på vita. Har gjort en gång på gröna men jag fattade ju inte att man skulle dra bort den där strängen på bönorna så när det kokade sen blev dom strängarna som små plastitar:/ Inte gott alls.

2010-09-27 @ 20:21:12
URL: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0